neděle 23. listopadu 2008

Vzdávám se!

Wooohooo!!! Je to tady! Viděli jste to? Viděli jste to taky?! Jak by ne, je to všude. Sníh! Miluju sníh, zasněženou Prahu, miluju když jdu v noci domů a ono to vypadá, jak kdyby se teprve stmívalo, protože díky sněhu je hrozné světlo. Sněží velké vločky, všichni jsou zabalení do šál a na svých tmavých kabátech mají bílou pokrývku. Když jenom vytáhnete ruku z kapsy, okamžitě vám zmrzne a stane se nepoužitelnou. Na ulici je sníh a náledí a bezvadně to klouže. Cesta domů se pak stane lehce adrenalinovou, ale to se mi na tom líbí - alespoň se zase jednou něco děje a pak, když přijdete domů, můžete kromě pouhého obvyklého zamručení "ahoj" říct ještě něco jako "Teda, já šla tu cestu ze zastávky snad půl hodiny, jak to klouže." A kdyby jste viděli našeho psa na sněhu! To je snad ještě lepší než vidina brzkého lyžování. Když napadne sníh, pokaždé ho chytne amok a on lítá, skáče, honí si ocas, válí se a šílí ještě víc než obvykle. Člověk by řek, že už to skoro ani není možné, ale věřte že je a stojí to za tu podívanou.
Jsem ochotná to přiznat. Už budou Vánoce. Joo, jo, je teprve 23.11. ale mám k tomu dva pádné důvody, proč se přestávám obrňovat proti vánočně vyzdobeným výlohám a nechávám se pohltit vánoční atmosférou Prahy. Za prvé je to tedy sníh. Vím že za chvíli sleze a nebýt mého druhého důvodu, asi by pouhý sníh nezpůsobil, že jsem vzadala boj s obchody lákající nebohé matky od rodin, aby nakupovaly jako blázni. Druhý vánoční důvod je reklama na Cocacolu s kolonou kamionů. Znáte ji? "Vánoce jsou tady, Vánoce jsou tady, Cocacolu si vychutneeeej!" Už jsem ji viděla a to na tu televizi zas tolik nekoukám. Tahle reklama je ta nejvánočnější věc na světě. Dávají ji snad odjakživa a já ji vždycky zbožňovala. Nekonečná kolona vánočně ozdobených červených kamionů s mrkajícím Santou Clausem na konci. Není to zrovna vlastenecké, ale tak všichni víme, že Cocacola dala Santovi červený obleček. Do té doby byl santa obyčejný dědula v hnědých šatech. Cocacola dala vlastně tvar Vánocům po celém světě. Ježíšek ve výloze prostě nikoho k nákupům nenaláká tolik, jako tlusťoch volající "Hou, hou, hou!"
Asi nebudu zas tak silná osobnost, jak jsem si myslela. Vzdát každoroční vánoční boj takhle brzo... Musím se podívat na své loňské články a porovnat si výsledky bitev.

Žádné komentáře: